NEWSY
ARTYKUŁY
QUAKE3:ARENA
PODSTAWY GRY
MAPY VQ3
MODY
 
A-H
I-Q
R-Z
CPM & CPMA
POINT RELEASE'Y
CONFIG
KONSOLA
OSP
 
KLIENT
SERWER
MAPY
PUNKBUSTER
SERWERY
PLIKI
LINKI
CZY WIESZ, ŻE
SŁOWNIK
KONTAKT
GUESTBOOK
CREDITS
KLAN




* rvg.prv.pl *





 
.    C z y   W i e s z   Ż e . . . ?    .


Ciekawostki z q3a


Zebrałem tu zaznaczone w całym tym serwisie, chociaż nie zawsze wyraźnie wyeksponowane, różnego rodzaju ciekawe i nierzadko w ogóle nie znane ciekawostki związane z Quake'iem3.


Czy wiesz, że...

  • Premiera pełnej wersji Quake'a3 miała miejsce w grudniu 1999, a premiera q3testa 10.05.1999?

  • Oryginalne wydanie Quake'a3 składa się z trzech plików - paka, exe i configa?

  • Quake3 jest napisany w języku C ?

  • Kod źródłowy gry w wersji 1.11 zajmuje spakowany zaledwie 1MB i został wypuszczony 12.01.2000 ?

  • Błąd Server Uses Protocol Version 67 oznacza że nie masz Point Release'a 1.31?

  • Błąd Please Start TA Directly oznacza że masz zły cdkey?

  • Pojęcie lamera można zdefiniować na potrzeby q3? Doczytasz w dziale Quake3:Arena.

  • Rocket launcher występuje na każdej mapie oprócz q3dm0, a lightning tylko na 6 mapach?

  • Najsilniejszą bronią pod względem jednorazowego wystrzału jest shotgun? Strzela 11 shellsami po 10 obrażeń każdy, czyli trafienie wszystkimi zabiera 110, podczas gdy rl, rg i bfg zabierają tylko 100.

  • Najsilniejszą bronią pod względem obrażeń na sekundę jest bfg (500 uszkodzeń), a drugą w kolejności plasma (200 uszkodzeń)?

  • Zbroja zawsze pojawia się co 25 sekund, apteczki co 35 a amunicja co 40?

  • Że można wyprowadzić wzór na wysokość i zasięg rocket-jumpa? Doczytasz w dziale Podstawy Gry.

  • Na czterech mapach występują sekrety lub raczej tzw. jajka wielkanocne? Doczytasz w dziale Mapy VQ3.

  • Na dm13 można wskoczyć po mh od dołu bez rocket-jumpa i podobnie na t2 po shardy w głównej komnacie z rl? Zależy to od wielkości com_maxfps.

  • Główną przyczyną popularności PM w kraju jest fakt, że jednym z jego pomysłodawców i propagatorów był RooS, polski autorytet FPP związany z qw?

  • Czas zmiany broni w VQ3 wynosi 450ms?

  • Dźwięki obrażeń obecne w PM są po prostu skopiowane z Windows95 Musica Sound Scheme?

  • Plik pk3 można otwierać i edytować WinZipem?

  • W bardzo łatwy sposób można do Quake'a3 wstawić własne dźwięki i tekstury, edytując pliki pk3?

  • Niebieski kolor pingu w przeglądarce serwerów oznacza, że ping jest wyższy od maksymalnego pingu dozwolonego na serwerze?

  • Na końcowym demie trybu single player Slash potyka się na swoich wrotkach?

  • Boty potrafią odpowiadać logicznie na spory zestaw słów kluczowych? Ich pełna lista znajduje się w pliku pak0.pk3/botfiles/rchat.c.

  • Kroki można wyłączyć na serwerze komendą /dmflags 32?

  • G_syncronousclients z PR 1.17 zostało zamienione na g_synchronousclients w PR 1.25?

  • PR 1.25 i kolejne wprowadzają znacznie usprawniony AI botów, czyli boty będą grały o wiele sprytniej, zwłaszcza w trybach teamowych?

  • PR 1.25 i kolejne wprowadzają możliwość ustawienia modelu z głową innego modelu?

  • PR 1.27g wyłącza floor damage, czyli możliwość zadawania obrażeń przez cienkie platformy?

  • PR 1.27g i 1.31 posiadają bug polegający na niemożności uruchamiania dem z menu Demos?

  • W PR 1.27g mogą się pojawić niespodziewane problemy z czułością myszy? Doczytasz w dziale Point Release'y.

  • W PR 1.29 został zaimplementowany promień lightninga pochodzący z PM a także tzw. truelightning?

  • W promapach 1.29 czas pojawiania się broni został zwiększony z 5 do 15 sekund?

  • Dema w formacie dm_48 to dema nagrane pod PR 1.27g i działające tylko pod nim i tylko z konsoli, a rozszerzenie pochodzi od wersji protokołu sieciowego gry?

  • Podwójny slash w configu oznacza komentarz?

  • Maksymalny rozmiar configa wynosi 16kB? Przekroczenie 16kB spowoduje błędy.

  • Im większy aktualny fps, tym dalej i wyżej można skoczyć (w granicach kilkunastu ups)? Najbardziej chyba znanym przykładem jest skok po mh na dm13 ...

  • Rocket-jump można zbindować do klawisza? Doczytasz w dziale Config.

  • Możesz podnieść fps o 10 bez utraty jakości? Jak to osiągnąć i sprawdzić poprzez benchmarkowanie doczytasz w artykule Tutorial FPS.

  • Lagometer jest przydatnym narzędziem diagnostycznym w grach sieciowych? Szczegółowe zasady jego działania doczytasz w Artykułach.

  • Olbrzymie ilości map znajdziesz w serwisie LvL, a dem na Challenge-TV? Adresy znajdziesz w Linkach.









    Tekst, PHP, HTML: (c) 2000-2003 Rozz
    Grafika: (c) 2002 Master
    Wszystkie prawa zastrzeżone. Żadna część tej strony nie może być kopiowana
    w całości lub w częściach i publikowana elektronicznie bez zgody autorów.
 
Dodaj do Ulubionych

NAWIGATOR

    # Czy wiesz, że...

POLECAMY

* Kurs OSP - tajniki osp dla początkujących i zaawansowanych!
* Konsola Q3 - 40% komend quake3 z krótkim opisem - dla każdego!
* Serwery Q3 - zawsze aktualny spis najlepszych polskich serwerów!

W CO SIĘ GRA

  1v1
- pro-q3dm6
- ztn3tourney1
- pro-q3tourney4
- q3tourney2
  tdm
- pro-q3dm6
- ospdm6
- ospdm5
- q3dm14tmp
- cpm4
- q3dm7tmp
- q3dm12tmp
- poq3dm5