|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* rvg.prv.pl *
|
|
Zebrałem tu zaznaczone w całym tym serwisie, chociaż nie zawsze wyraźnie wyeksponowane, różnego rodzaju ciekawe i nierzadko w ogóle nie znane ciekawostki związane z Quake'iem3.
Czy wiesz, że...
- Premiera pełnej wersji Quake'a3 miała miejsce w grudniu 1999, a premiera q3testa 10.05.1999?
- Oryginalne wydanie Quake'a3 składa się z trzech plików - paka, exe i configa?
- Quake3 jest napisany w języku C ?
- Kod źródłowy gry w wersji 1.11 zajmuje spakowany zaledwie 1MB i został wypuszczony 12.01.2000 ?
- Błąd Server Uses Protocol Version 67 oznacza że nie masz Point Release'a 1.31?
- Błąd Please Start TA Directly oznacza że masz zły cdkey?
- Pojęcie lamera można zdefiniować na potrzeby q3? Doczytasz w dziale Quake3:Arena.
- Rocket launcher występuje na każdej mapie oprócz q3dm0, a lightning tylko na 6 mapach?
- Najsilniejszą bronią pod względem jednorazowego wystrzału jest shotgun? Strzela 11 shellsami po 10 obrażeń każdy, czyli trafienie wszystkimi zabiera 110, podczas gdy rl, rg i bfg zabierają tylko 100.
- Najsilniejszą bronią pod względem obrażeń na sekundę jest bfg (500 uszkodzeń), a drugą w kolejności plasma (200 uszkodzeń)?
- Zbroja zawsze pojawia się co 25 sekund, apteczki co 35 a amunicja co 40?
- Że można wyprowadzić wzór na wysokość i zasięg rocket-jumpa? Doczytasz w dziale Podstawy Gry.
- Na czterech mapach występują sekrety lub raczej tzw. jajka wielkanocne? Doczytasz w dziale Mapy VQ3.
- Na dm13 można wskoczyć po mh od dołu bez rocket-jumpa i podobnie na t2 po shardy w głównej komnacie z rl? Zależy to od wielkości com_maxfps.
- Główną przyczyną popularności PM w kraju jest fakt, że jednym z jego pomysłodawców i propagatorów był RooS, polski autorytet FPP związany z qw?
- Czas zmiany broni w VQ3 wynosi 450ms?
- Dźwięki obrażeń obecne w PM są po prostu skopiowane z Windows95 Musica Sound Scheme?
- Plik pk3 można otwierać i edytować WinZipem?
- W bardzo łatwy sposób można do Quake'a3 wstawić własne dźwięki i tekstury, edytując pliki pk3?
- Niebieski kolor pingu w przeglądarce serwerów oznacza, że ping jest wyższy od maksymalnego pingu dozwolonego na serwerze?
- Na końcowym demie trybu single player Slash potyka się na swoich wrotkach?
- Boty potrafią odpowiadać logicznie na spory zestaw słów kluczowych? Ich pełna lista znajduje się w pliku pak0.pk3/botfiles/rchat.c.
- Kroki można wyłączyć na serwerze komendą /dmflags 32?
- G_syncronousclients z PR 1.17 zostało zamienione na g_synchronousclients w PR 1.25?
- PR 1.25 i kolejne wprowadzają znacznie usprawniony AI botów, czyli boty będą grały o wiele sprytniej, zwłaszcza w trybach teamowych?
- PR 1.25 i kolejne wprowadzają możliwość ustawienia modelu z głową innego modelu?
- PR 1.27g wyłącza floor damage, czyli możliwość zadawania obrażeń przez cienkie platformy?
- PR 1.27g i 1.31 posiadają bug polegający na niemożności uruchamiania dem z menu Demos?
- W PR 1.27g mogą się pojawić niespodziewane problemy z czułością myszy? Doczytasz w dziale Point Release'y.
- W PR 1.29 został zaimplementowany promień lightninga pochodzący z PM a także tzw. truelightning?
- W promapach 1.29 czas pojawiania się broni został zwiększony z 5 do 15 sekund?
- Dema w formacie dm_48 to dema nagrane pod PR 1.27g i działające tylko pod nim i tylko z konsoli, a rozszerzenie pochodzi od wersji protokołu sieciowego gry?
- Podwójny slash w configu oznacza komentarz?
- Maksymalny rozmiar configa wynosi 16kB? Przekroczenie 16kB spowoduje błędy.
- Im większy aktualny fps, tym dalej i wyżej można skoczyć (w granicach kilkunastu ups)? Najbardziej chyba znanym przykładem jest skok po mh na dm13 ...
- Rocket-jump można zbindować do klawisza? Doczytasz w dziale Config.
- Możesz podnieść fps o 10 bez utraty jakości? Jak to osiągnąć i sprawdzić poprzez benchmarkowanie doczytasz w artykule Tutorial FPS.
- Lagometer jest przydatnym narzędziem diagnostycznym w grach sieciowych? Szczegółowe zasady jego działania doczytasz w Artykułach.
- Olbrzymie ilości map znajdziesz w serwisie LvL, a dem na Challenge-TV? Adresy znajdziesz w Linkach.
Tekst, PHP, HTML: (c) 2000-2003 Rozz
Grafika: (c) 2002 Master
Wszystkie prawa zastrzeżone. Żadna część tej strony nie może być kopiowana w całości lub w częściach i publikowana elektronicznie bez zgody autorów.
|
|
* - tajniki osp dla początkujących i zaawansowanych!
* - 40% komend quake3 z krótkim opisem - dla każdego!
* - zawsze aktualny spis najlepszych polskich serwerów!
|
1v1
- pro-q3dm6
- ztn3tourney1
- pro-q3tourney4
- q3tourney2
tdm
- pro-q3dm6
- ospdm6
- ospdm5
- q3dm14tmp
- cpm4
- q3dm7tmp
- q3dm12tmp
- poq3dm5
|
|
|