NEWSY
ARTYKUŁY
QUAKE3:ARENA
PODSTAWY GRY
MAPY VQ3
MODY
 
A-H
I-Q
R-Z
CPM & CPMA
POINT RELEASE'Y
CONFIG
KONSOLA
OSP
 
KLIENT
SERWER
MAPY
PUNKBUSTER
SERWERY
PLIKI
LINKI
CZY WIESZ, ŻE
SŁOWNIK
KONTAKT
GUESTBOOK
CREDITS
KLAN




* rvg.prv.pl *





 
.    M o d y   A - H    .


Mody A-H




Animal Arena
http://www.planetquake.com/animal
Typ: class-based.
Wersja: 0.83 zgodna z 1.31
Rozmiar: 7MB.

Mod wprowadza kilka klas z których jedną trzeba wybrać przed grą - Snake, Falcon, Rhino, Tiger, Wolf, Roo. Każda klasa ma własne równoważące się cechy, czyli jeśli np. Rhino jest wolniejszy od pozostałych to ma w zamian mocniejszą broń. Jest kilka nowych broni, ale mod nie ma własnych botów i map, które raczej by się przydały.



Annihilation
http://www.planetquake.com/annihilation
Typ: total conversion, class-based.
Wersja: beta 1 zgodna z 1.31
Rozmiar: 185MB.

Mod dotyczy drugiej wojny światowej, ma własne mapy, modele, boty i bronie. Można grać w trzech trybach - Nazi vs Allies, czyli 5-minutowy team deathmatch, Rescue Albert - jak nazwa wskazuje zadaniem drużyny jest utrzymanie przy życiu Einsteina oraz Destroy Target - drużyny spawnują wyposażone w dynamit, a celem jest zniszczenie określonego miejsca. W obrębie klasy nazistów i aliantów są podklasy do wybrania - light, heavy, medic, sniper, itd. UI przypomina nieco Team Arenę.



Aqualung
http://www.planetquake.com/logistix
Typ: nowy tryb gry.
Wersja: 1.01 zgodna z 1.17
Rozmiar: 1MB.

Idea modu jest bardzo prosta - wszystkie mapy znajdują się pod wodą i zamiast chodzić pływa się po całej mapie. Nie ma żadnych specjalnych dodatków.



Bid For Power
http://www.bidforpower.com
Typ: total conversion.
Wersja: 1.0 zgodna z 1.31
Rozmiar: 98MB.

Oryginalny mod, oparty na mandze-anime. 6 możliwych klas do wybrania, każda z indywidualnymi cechami. Nie ma klasycznych broni, a raczej techniki walki "ki" w pięciu wariantach - instant i ładowalne. Własne mapy, modele, boty i trochę inna fizyka dość dobrze oddają klimat kreskówkowy. Dostępne są standardowe tryby oraz Last Man Standing TDM, Survival i Giant Monkey. Domyślny widok jest z pozycji third person (TPP).



Classic Quake Arena
http://www.planetquake.com/milk/classic
Typ: wprowadzający nowe elementy.
Wersja: 0.99 beta3 zgodna z 1.31
Rozmiar: 28MB.

To quakeworld lub jak kto woli q1 w q3, czyli fizyka ruchu, system armoru, bronie, powerupy, dźwięki (bez kroków) i model rangera właściwe qw. Kilka własnych map zawiera environment charakterystyczny dla q1, czyli np. sporo zwrotnych teleportów i tekstury oddające klimat q1. Nie wszystko jednak jest ukończone. Wskutek tego mod bardziej przypomina pm niż q3.



Catch The Chicken
http://www.planetquake.com/q3ctc
Typ: nowy tryb gry.
Wersja: 1.4 zgodna z 1.27g
Rozmiar: 1MB.

Idea modu jest śmiesznie prosta - w trybie FFA po mapie biega sobie kura, którą należy złapać i nosić ze sobą - jest to jedyny sposób na uzyskanie fragów, które lecą tym szybciej im dłużej kura jest w naszym posiadaniu. Nie można jednak strzelać nosząc kurę, czyli trzeba po prostu uciekać. Zadaniem pozostałych graczy jest zabicie gracza z kurą przy czym jedyną postacią na mapie, którą można zranić jest osoba posiadająca w danej chwili kurę. Kura co jakiś czas znosi jajko, w którym znajduje się powerup... Mod obsługuje też tryb TDM i CTF, w których nowością jest specjalna broń, która nie zadaje obrażeń, ale ma spory odrzut i do której amunicję robi kura, a jak się ją zdenerwuje, to przestaje robić amunicję... Mod ma charakter wyłącznie rozrywkowy i do bardzo długiej gry nie nadaje się.



Challenge Promode Arena
http://www.promode.org
Typ: wprowadzający nowe elementy.
Wersja: 0.99v8 beta zgodna z 1.31
Rozmiar: 1MB.

Znany wszystkim ProMode/CPMA jest szczegółowo omówiony w osobnym dziale.





ClockBot
http://www.botepidemic.com/clockbot
Typ: nowy bot.
Wersja: 0.3 zgodna z 1.17
Rozmiar: 4MB.

Mod stanowi po prostu dodatkowy bot, który techniką gry bardziej przypomina grę rzeczywistego gracza, np. częściej zmienia bronie, chodzi tyłem, kampuje i broni miejsc strategicznych. Nie zachowuje się on oczywiście w całości jak gracz - osiągnięcie tego jest bez mała niewykonalne. Jednak wobec braku sensownych perspektyw gry z oryginalnymi botami, zwłaszcza na PR 1.17 ClockBot może przez dłuższy czas stanowić narzędzie do treningu bardziej wydajniejsze od tradycyjnych botów.


Coliseum2
http://www.planetquake.com/greenhouseefx/
Typ: nowy tryb gry.
Wersja: 2.6 zgodna z 1.31
Rozmiar: 4MB.

Mod wprowadza do gry jako przedmioty runy w liczbie 5 - Strength, Resist, Haste, Regen, Vampire. Każdy z nich posiada unikalną właściwość, np. Vampire dodaje 25% zdrowia, wyciśniętego z przeciwnika a Haste zwiększa szybkość strzelania. Można mieć tylko jeden run jednocześnie, ale można go upuścić w każdej chwili. Jest także kilka dodatkowych, mniej ważnych opcji, np. nowe dźwięki, możliwość zmiany rozmieszczenia broni. Ciekawa rozgrywka wymaga treningu i umiejętności dobierania odpowiedniego runu do sytuacji.


CorkScrew
http://www.planetquake.com/fire
Typ: nowy tryb gry.
Wersja: 2.13b zgodna z 1.27g
Rozmiar: 1MB.

Odmiana Instagib, czyli walki wyłącznie na raile, przy czym jeden strzał zabija. Posiada bardzo rozwinięte statystyki widoczne na screenie po prawej stronie. Zmieniony jest też dźwięk raila na dość charakterystyczny, jakby pusty. Promień jest kilkustrumieniowy, trójwymiarowy i eksplodujący na końcu, co znacznie utrudnia celowanie. Ciekawostką jest możliwość robienia... rail-jumpów! Właśnie wskutek eksplodującego promienia. Mod zawiera kilka trybów, uruchomianych z configami - Domyślny, Arcade, Classic, Accuracy, Excessive oraz Invisible Instagib. Dość interesujące są dwa ostatnie. Wszystkie mody typu instagib są często i chętnie grywane, stoi też znaczna ilość serwerów instagibowych, a CorkScrew nie jest tutaj wyjątkiem.


Domination
http://www.planetquake.com/domination
Typ: nowy tryb gry.
Wersja: 1.29 zgodna z 1.31
Rozmiar: 1MB.

Odmiana CTF, na mapie znajdują się punkty dominacji, zwykle dwa w bazach i jeszcze gdzies po środku. Żeby uzyskać "dominację" nad punktem, trzeba go dotknąć. Przybiera wtedy kolor drużyny i zaczynają płynąć punkty. Przeciwna drużyna żeby odzyskać dominację, musi również dotknąć punktu, wtedy zmienia on ponownie kolor i punkty liczą się dla niej. Duże znaczenie ma tu strategia - czy bronić tylko centralnego punktu, czy próbować atakować punkt w bazie przeciwnika i co zrobić z punktem we własnej bazie.


Eternal Arena
http://www.q3center.com/ea
Typ: nowe tryby gry.
Wersja: 5.5 zgodna z 1.31
Rozmiar: 3MB.

Mod zawiera kilka nowych trybów gry, drużynowych i duelowych. TDM Instagib, Instagib, Rocket Rampage, Hunted, Full Load, Carnage, Quad Whore, Survival, Vampire, Clan War i Power Struggle. Większość znana lub można się domyślić z nazwy. Poza tym nie wprowadza więcej istotnych ulepszeń, poza nowym modelem machneguna i lightninga.


Excessive Overkill
http://www.planetquake.com/excessive
Typ: wprowadzający nowe elementy.
Wersja: 003 zgodna z 1.31
Rozmiar: 1MB.

Mod dla wyżycia się. Wszystkie bronie są o wiele silniejsze i mają ogromny odrzut. Na przykład rg strzela jak karabin maszynowy, a ssg nie strzela shellsami tylko slugami raila. Najsilniejszy jest jednak zwykły mg, który w moment potrafi wykończyć przeciwnika. Zaczyna się grę mając wszystkie zmodyfikowane bronie, quad damage i 300 healtha. Health jeśli spadnie, to powoli rośnie z powrotem do poziomu 300, a żadną własną bronią nie można się zranić. Na długie utrzymanie się przy życiu, zwłaszcza na otwartych mapach nie ma co liczyć. Dłuższa rozgrywka jest raczej wykluczona, ale mod stanowi niezłą odskocznię od tradycyjnego q3. Jest to również mod typu Server-Side-Only, czyli nie trzeba żadnych plików, żeby zagrać na serwerze Excessive.
Nie trzeba chyba nadmieniać, że nie jest on grany przez zawodowców...


Fireplus
http://www.planetquake.com/fireplus
Typ: wprowadzający nowe elementy.
Wersja: 1.08 zgodna z 1.31
Rozmiar: 2MB.

Mod umożliwia ustalenie własnych parametrów broni - siły uszkodzeń, rozrzutu, szybkości strzelania, maksymalnej amunicji i zasięgu rażenia. Opcje te są dostępne jedynie z configa i konsoli, nie zostały zawarte w UI. Oprócz tego mod nie wprowadza żadnych innych elementów.


Freeze Tag
http://www.planetquake.com/freeze
Typ: nowy tryb gry.
Wersja: 1.50 zgodna z 1.31
Rozmiar: 1MB.

Mod działa tylko w trybie tdm. Po sfragowaniu przeciwnika zamienia się on w posąg lodu i stoi nieruchomo. Może go uwolnić gracz z jego drużyny jeśli zatrzyma się koło niego na 3 sekundy. Runda kończy się kiedy cała drużyna zostaje zamrożona. Zaczyna się wtedy od nowa z początkowym wyposażeniem. Grę kończy osiągnięcie roundlimit.


Full Metal Jacket
http://www.planetquake.com/fmj
Typ: total conversion.
Wersja: beta1 zgodna z 1.31
Rozmiar: 70MB.

Przykład total conversion, która nie ma z q3 nic wspólnego. Mod drużynowy - Amerykanie kontra Vietcong, czyli wojna w Wietnamie. Fizyka realistyczna, powolna (krótki i niski skok, bez strefjumpów). Cztery modele do wyboru, po dwa dla każdego teamu. Nowe bronie, wybiera się jedną broń i jeden przedmiot przed grą. Na uwagę zasługuje bardzo realistyczny UI, poprzecinany prawdziwymi zdjęciami z Wietnamu, w efekcie fade.


Generations Arena
http://www.planetquake.com/wirehead/generations
Typ: class-based.
Wersja: 0.99a zgodna z 1.31
Rozmiar: 102MB.

Bardzo ciekawy pomysł. Mod oferuje do wyboru pięć klas graczy - Earth Soldiers, Doom Warriors, Slipgaters, Stroggs i Arena Gladiators. Z wyjątkiem Earth Soldiers klasy są odpowiednikami dooma, q1, q2 i q3. Każda klasa ma daleko posunięte, indywidualne właściwości, wynikające z gier id - Doom jest szybszy od Slipgatera, a Gladiator do Strogga. Tak samo z fizyką ruchu - Slipgater nie ma akceleracji powietrza, dokładnie tak jak w q1 (i pm). Doom i Slipgater nie mają odgłosu kroków. System armoru również odzwierciedla poprzednie gry. Najciekawsza innowacja jest związana z broniami - Strogg, który jako jedyny nie ma broni typu melee, tradycyjnie będzie je przełączął bardzo powoli, a Slipgater natychmiastowo. Modele i dźwięki broni (różne dla każdej klasy) do złudzenia przypominają oryginały - chainsaw z Dooma odpowiada boomstickowi z q1, blasterowi z q2 i mg z q3; plasma rifle, super nailgun, hyperblaster i plasmagun to drugi kwartet. Atrybut quake'ów, czyli rocket launcher również jest charakterystyczny dla każdej klasy, jak w oryginałach. Do tego dochodzi kilka przeróbek najlepszych klasycznych map, czyli m.in. d2m01, q1dm4, q1dm6 i q2dm1 oraz kilka całkiem nowych powerupów. Niestety nie wszystko jest jeszcze ukończone - np. nie ma animacji niektórych broni i nie został zaimplementowany double-jump z q2 da Stroggów. UI przypomina Team Arenę.


Greed
http://www.planetquake.com/GreenHouseEFX
Typ: nowy tryb gry.
Wersja: 1.0 zgodna z 1.31
Rozmiar: 3MB.

Mod dla każdego trybu gry - wprowadza nowy element - token'y ("żetony"), które wypadają z przeciwnika podczas oddawania w niego ognia. Trzeba je zbierać, żeby móc je wymienić na amunicję. Spawnuje się tylko z mg, a na mapie nie ma żadnych broni i amunicji. W trybie tdm jest dodatkowa klasa - Vulture (sęp), która ma specjalne przywileje. Dostępne są trzy podtryby: Normal Ammo Pickup, Ammo Regeneration, Disposable Weapons.


GridIron
http://www.planetquake.com/gridiron
Typ: nowy tryb gry.
Wersja: 3.0 zgodna z 1.31
Rozmiar: 105MB.

Futbol amerykański w q3. Gra drużynowa - po zdobyciu piłki należy ją przyłożyć po drugiej stronie boiska lub w bazie przecwinika albo zdobyć fieldgoal przez kopnięcie piłki w bramkę przy pomocy specjalnych bindów. Mod ma własne mapy, modele, boty i dźwięki. Z broni dozwolone są tylko rl, sg, gauntlet i rail, co ciekawe, tylko z jednym strzałem oraz grappling hook (wyciągarka). Po sfragowaniu wypuszcza się piłkę, a do gry można wrócić dopiero po zdobycia punktu przez którąś drużynę. Piłkę można również podaać dalej, stosując specjalne bindy.


Headhunters
http://tarot.telefragged.com/hh3
Typ: nowy tryb gry.
Wersja: 3.0 zgodna z 1.31
Rozmiar: 71MB.

Oryginalny i interesujący mod. Polega na zbieraniu głów, które pozostają z zabitych przeciwników (tylko po tzw. gibbie, czyli rozpryśnięciu się ciała na części) i zanoszeniu ich do ołtarza, który zwykle stoi w centralnym punkcie mapy. Jest to jedyny sposób na zdobywanie fragów, a głowy może podnieść każdy. Im więcej głów przyniesie się za jednym razem tym więcej fragów można otrzymać. Za jedną głowę 1 frag, za dwie 2, za trzy 6, itd. Licznik głów jest widoczny w HUD'zie (na ekranie). Niezaniesione jeszcze głowy przypinane są do modelu i nieustannie sączy się z nich krew. Skutkiem tego jest ciekawy wygląd modelu, niosącego akurat kilka głów... Wersja 3 zawiera własne mapy i boty przystosowane do gry na nich, parę nowych broni i nowe dźwieki.


Holy Wars
http://planetquake.com/holywars/
Typ: nowy tryb gry.
Wersja: 3.0alpha2_test zgodna z 1.17
Rozmiar: 2MB.

Również ciekawy, ale niezbyt często grywany mod. Na mapie znajduje się w jednym z kilku początkowych miejsc tzw. halo - złota aureola. Podniesienie jej daje health i armor 300/300 i możliwość zdobywania fragów. Zadaniem pozostałych graczy jest zdobycie halo, co można jedynie osiagnąć zabijając jego aktualnego posiadacza. Fragów nie otrzymuje się za zabicie gracza nie mającego halo, więc rozgrywka ma postać posiadacz halo kontra reszta. Gdy posiadacz zginie, jego aureola wypada na ziemię i może być podniesiona przez innego gracza. Przez krótki czas mod może być źródłem interesującej rozgrywki. Autorzy wstrzymali na razie dalszą rozbudowę modu dla Quake3 z powodu 'braku czasu'.


Mody A-H     Mody I-Q     Mody R-Z    








Tekst, PHP, HTML: (c) 2000-2003 Rozz
Grafika: (c) 2002 Master
Wszystkie prawa zastrzeżone. Żadna część tej strony nie może być kopiowana
w całości lub w częściach i publikowana elektronicznie bez zgody autorów.
 
Dodaj do Ulubionych

NAWIGATOR

    # Mody A-H

POLECAMY

* Kurs OSP - tajniki osp dla początkujących i zaawansowanych!
* Konsola Q3 - 40% komend quake3 z krótkim opisem - dla każdego!
* Serwery Q3 - zawsze aktualny spis najlepszych polskich serwerów!

W CO SIĘ GRA

  1v1
- pro-q3dm6
- ztn3tourney1
- pro-q3tourney4
- q3tourney2
  tdm
- pro-q3dm6
- ospdm6
- ospdm5
- q3dm14tmp
- cpm4
- q3dm7tmp
- q3dm12tmp
- poq3dm5