NEWSY
ARTYKUŁY
QUAKE3:ARENA
PODSTAWY GRY
MAPY VQ3
MODY
 
A-H
I-Q
R-Z
CPM & CPMA
POINT RELEASE'Y
CONFIG
KONSOLA
OSP
 
KLIENT
SERWER
MAPY
PUNKBUSTER
SERWERY
PLIKI
LINKI
CZY WIESZ, ŻE
SŁOWNIK
KONTAKT
GUESTBOOK
CREDITS
KLAN




* rvg.prv.pl *





 
.    M o d y   R - Z    .


Mody R-Z




RocketArena3
http://www.planetquake.com/arena
Typ: nowe tryby gry.
Wersja: 1.15 zgodna z 1.31
Rozmiar: 90MB.

Bardzo popularny mod, chętnie grany na wielu serwerach, zwłaszcza na Zachodzie. Mapa ra3map1 jest według zachodnich statystyk najczęściej graną mapą q3 (na drugim miejscu grana o połowę rzadziej jest dm17). Mod zawiera cztery tryby gry, ale najczęściej grany jest tryb tytułowy. Polega na grze 1v1, dwóch graczy zaczyna walkę z pełnym wyposażeniem - kto przeżyje wygrywa. Mod posiada własne mapy, które składają się z tzw. aren, czyli po prostu mniejszych mapek, ale z powodzeniem działa też na mapach standardowych, jednak bez botów. Z kolei w trybie Clan Arena wygrana ma miejsce, gdy wszyscy członkowie drużyny przeciwnej polegną. Zwycięski team zostaje na parkiecie i podejmuje następne wyzwanie, a przegrani schodzą. Pociąga to za sobą fakt, że szybka śmierć kończy się czekaniem na ostateczny wynik w trybie spectacing. Pozostałe tryby to RedRover i PracticeArena. Ten pierwszy jest dość skomplikowany, ale interesujący. Również gra drużynowa, ale zabicie przeciwnika powoduje, że przyłącza się on do drużyny gracza, który uzyskał na nim fraga i gra toczy się dalej, czyli śmierć oznacza przejście do przeciwnej drużyny. Gra kończy się w momencie, gdy na arenie zostanie jedna drużyna, ale wygrywa nie cały team, tylko osoba, która ma najwięcej fragów. Dodatkową ciekawostką tego modu jest wbudowany mp3 player i program ArenaSpy jako przeglądarka serwerów. Żeby odbyła się gra konieczne są co najmniej 2 osoby, czyli samemu nie da się przetestować modu. Mod ten nie był długo uaktualniany i posiada sporą ilosć niedociągnięć, ale nie przeszkadzają one w jego popularności.


Rocket Vs Rail
http://www.planetquake.com/rocketvsrail
Typ: nowy tryb gry.
Wersja: 0.42 zgodna z 1.31
Rozmiar: 1MB.

Jak nazwa wskazuje mod opiera się na drużynowej grze dwóch teamów - jeden uzbrojony wyłącznie w rakiety, drugi w raile z nieskończoną amunicją. Dostepne są normalnie apteczki i powerupy. Prosta idea rozszerzona jest o kilka małych trików, np. rg strzela przez ściany, za 2 excellenty dostaje się Quad Bonus, nie można stać w miejscu dłużej niż 5 sekund (jeśli nie chce się zginąć za kampowanie), można przy pomocy specjalnego bindu wystrzelić dwie rakiety jednocześnie i co najważniejsze za trafienie przeciwnika dostaje się w nagrodę równowartość zabranego jemu healtha (vampire mode). Dość ciekawy mod, niebyt jednak popularny no i nie chciałbym być w drużynie rakiet na dm17...


Sidrial
http://www.fountainheadent.com/sidrial/
Typ: total conversion.
Wersja: 1.1 zgodna z 1.31
Rozmiar: 120MB.

Niewiarygodna produkcja - aż nie idzie uwierzyć, że musiała być darmowa. Jestem przekonany, że własny engine zapewnił by FountainHead Entertainment niezły rozgłos. Jest to zdecydowanie najlepiej wykonany mod ze wszystkich tu opisywanych. Jest skończony, w pełni funkcjonalny, włożono w niego naprawdę wiele pracy przy niezwykłej dbałości o każdy szczegół, żeby jak najbardziej i na każdym kroku podkreślić unikalną, rewelacyjną futurystyczną scenerię, rodem z roku 3000. Dopisana historyjka i kilka świetnych filmików znakomicie podkreślają owy klimat. Mod zawiera co prawda tylko dwie mapy, jedną dla trybu single player (z fabułą!) i drugą dla multi, ale wobec ogromu pracy jaki musiano w niego włożyć wydaje się to uzasadnione, poza tym mapy są ogromne (20MB dla sp!). Tryb sp wcale nie jest łatwy, jakby się mogło wydawać, przeciwnie - posiada wiele cech właściwych dobrze rozwiązanemu sp. Trzy bronie rodem z przyszłości - Gat, Blaster (z możliwością rozbudowy do jetpacka) i Grenner. Pierwsze dwie laserowe, Grenner to samonaprowadzające się granaty na najbliższy cel (włącznie z nami). Wszystkie bronie są wyposażone w świetne modele, rewelacyjne wręcz animacje i dźwięki. Zamiast healtha rośliny, podobnie jak w Unrealu, zamiast armoru stacje regeneracyjne, ale o wiele lepiej wykonane niż ładowarka q3 z dm10. Do tego kosmiczny HUD, zajmujący połowę ekranu, ale powodujący, że gracz czuje się niemal jak Predator i komputerowy głos, informujący o stanie wyposażenia. Także własne UI, proste, ale jednocześnie funkcjonalne. I właśnie ta prostota w kontraście z głębokim zaawansowaniem technicznym składa się na niepowtarzalność tego modu. Widać wyraźnie poprzez nastawienie na jakość, a nie na ilość, że mod był napisany dla ukazania możliwości twórców, które są faktycznie ogromne i myślę, że niedługo znów usłyszymy o FH Ent. Dodam jeszcze, że w projekt była zaangażowana sama nVIDIA. Co ciekawe, nie słyszałem o tym modzie absolutnie nic do czasu jego wyjścia. Zwykle tak się nie dzieje w przypadku modów. Myślę, że powyższy komentarz będzie wystarczającą zachętą do rozejrzenia się po nim.


SuperHeroes
http://www.planetquake.com/super3
Typ: wprowadzający nowe elementy.
Wersja: 1.04beta zgodna z 1.31
Rozmiar: 26MB.

Mod zawiera kilkadziesiąt specjalnych "mocy". Można wybrać najwyżej trzy i używać ich w czasie gry przy pomocy specjalnego bindu. Każda z nich ładuje się po użyciu, dłużej lub krócej. Kilka przykładów: Ants in the Pants, Black Hole, Death Blow, Impulse9, Psionic Blast, Radioactive, Metallic Form, Happy Fun Balls.


Target Quake
http://www.zeroping.com/targetquake
Typ: nowy tryb gry.
Wersja: 1.02 zgodna z 1.27g
Rozmiar: 30MB.

To przykład modu, który kompletnie nie nadaje się do prawdziwej rozgrywki i został napisany wyłącznie dla satysfakcji, mimo, że dużo pracy zostało w niego włożone. Mod przypomina stare gry typu arcade, gdzie można poruszać się tylko w bok, z głową zwróconą tylko w jedną stronę, a widok jest z pozycji trzeciej osoby. Tak też jest tutaj - można poruszać się tylko w płaszczyźnie dwuwymiarowej, niewielkim ludzikiem. Standardowe mapy nie nadają się z tego powodu kompletnie do gry, można więć zobaczyć o co chodzi na dołączonych do modu mapach, dostosowanych nawet do tdm i ctf... Jednak pierwsza minuta gry skutecznie odstrasza od jej wznawiania.


T.E.C.
http://www.planetquake.com/tec
Typ: nowy tryb gry.
Wersja: 2.0 zgodna z 1.17
Rozmiar: 10MB.

Tech Enhanced Carnage. Mod przede wszystkim wprowadza sporą ilość specjalnych powerupów, np. Autodoc, Timeaccel, Resurrect, WeaponAmp, Stealth, Radiation i inne. Mają one cechy runów, czyli można mieć za jednym razem wyłącznie jeden i każdy posiada unikalne dla siebie właściwości. Do dyspozycji jest też spora ilość konfigurowalnych opcji dotyczących zasad gry, np. broń i amunicja początkowa, banowanie danej broni, szerokie menu do głosowania. Rozgrywka na tym modzie, szczególnie w grach drużynowych może być ciekawa, ale wymaga długiej nauki powerupów i nabrania umiejętności zastosowania powerupu w danej sytuacji. Na uwagę zasługują dobrze wykonane dźwięki związane z używaniem powerupów.


The Dark Conjunction
http://www.planetquake.com/tdc
Typ: single player total conversion.
Wersja: 0.9beta zgodna z 1.31
Rozmiar: 86MB.

Ten mod zasługuje na specjalną uwagę, ponieważ jest w całości przeznaczony dla trybu single player. Jest to nie licząc Sidrial jedyny taki przypadek. Wydaje się jednak, że engine quake3 jest za szybki i nie przystosowany dla sp, toteż gra się nieco dziwnie. Wersja 0.9 ma też sporo błędów. Jednak rewelacyjnie zaprojektowane modele i właściwe sp zaskakujące zwroty akcji przemawiają na korzyść hiszpańskiej ekipy twórców - ACE Team. Obecnie prace nad tym modem nie są kontynuowane - ekipa dostała propozycję pracy w komercyjnej firmie.


Team Arena
http://www.quake3arena.com
Typ: nowy tryb gry.
Wersja: finalna zgodna z 1.31
Rozmiar: 200MB.

Ten jedyny oficjalny add-on pak dla q3 (płatny) to też w zasadzie mod. Najistotniejsze są nowe tryby jakie oferuje - One Flag CTF, Overload i Harvester. Wszystkie są oparte na grze drużynowej i stanowią rozwinięcie ctf. Opróćz tego TA wprowadza kilka nowych broni - Nailgun, Chaingun i Prox Launcher, powerupów - Ammo-Regen, Doubler, Guard i Scout oraz Kamikaze i Invulnerability. Co do tego ostatniego, to nie jest to klasyczna nieśmiertelność, ale otoczenie się polem siłowym, bez możliwości ruchu. Zawiera też sporo własnych map i modeli oraz dobrze funkcjonujące boty. Co ciekawe, fizyka ruchu jest pośrednia między vq3 i pm, co obok implementacji truelg i koncentrycznego promienia jest drugim elementem z pm użytym w q3. TA ma dużo większe wymagania sprzętowe od zwykłego q3. Bez GF raczej nie ma szans na swobodną grę. Wydaje się jednak, że TA nie sprawdziła się i nie jest chętnie grywana. Nie jest w zasadzie żadną specjalną rewolucją i nie oferuje nic czego nie mogłyby zaoferować darmowe mody, np. poniższy Threewave.


Threewave
http://www.threewave.com
Typ: nowy tryb gry.
Wersja: 1.2 zgodna z 1.31
Rozmiar: 123MB.

Dosyć popularny mod, stanowiący szerokie rozwinięcie ctf. Trzy własne tryby - Capture Strike, Classic CTF, Threewave Portal. Pierwszy to połączenie ctf, ra3 i cs. Classic CTF jest uzupełniony o kilka nowych powerupów - Strength, Resistance, Haste, Regeneration oraz grappling hook i super nailgun z q1. Sporo własnych, dobrych map, dostosowanych do gier drużynowych. Ten mod jest jako jeden z niewielu nastawiony na zapewnienie grywalności i kontroli nad ustawieniami (jak osp), co wyraża się w braku niepotrzebnych usprawnień, niewielkich różnic od vq3 w podstawowych kwestiach fizyki/broni oraz zaawansowanym UI, opartym na eksternalnym modzie UI Enhanced. Całość przypomina nieco Team Arenę z wbudowanym osp.


True Combat
http://dynamic2.gamespy.com/~q3t
Typ: total conversion.
Wersja: 0.45beta zgodna z 1.31
Rozmiar: 90MB.

Twórcy tego drużynowego (ale nie tylko) modu postawili sobie za główny cel wprowadzenie maksymalnej realistyki do gry. I tak np. nie ma strefjumpów, samo strefowanie jest wolniejsze, nie ma ciągłego skakania, dobiera się wyposażenie tak, aby faktycznie można było każdy element gdzieś umieścić, same bronie również pochodzą z realnego świata, tak też funkcjonują i wydają odgłosy, wymagają okresowego przeładowania, szybkość ruchu jest zależna od ciężkości wyposażenia, drzwi wymagają otwarcia, itd. Kilka nowych trybów - m.in. Survivor i Team Survivor. Oczywiście własne mapy, których akcja rozgrywa się w realistycznym świecie i własne modele. W zasadzie autorzy dopięli swego - mod faktycznie emanuje realistyką, ale myślę, że jego grywalność nie jest wysoka. Wypadałoby jeszcze popracować nad UI, które powinno być co najmniej takie jak w FMJ.


Urban Terror
http://www.urbanterror.net
Typ: total conversion.
Wersja: beta 2.3 zgodna z 1.31
Rozmiar: 129MB.

Najbardziej popularny mod z gatunku tc. Założeniem twórców było również wprowadzenie realistyki do gry, co zostało wyrażone w postaci własnych, realistycznych map, których akcja dzieje się np. na ulicy czy w magazynie, realistycznych broni typu nóż i beretta, a nawet możliwośći zabandażowania ran, które stale krwawią. Bronie mają możliwość alternatywnego fire'a i reload'u. Grać można w każdym z czterech trybów oraz we własnych trybach, także z botami. Mod bardzo przypomina Soldier Of Fortune i Counter Strike - zarówno pod względem wyglądu map, fizyki i wyposażenia. Nie ma z q3 jednak absolutnie nic wspólnego, z tegoż powodu ma więcej zwolenników wśród graczy preferujących gry realistyczne typu SoF czy CS.


Unreal Arena
http://www.planetquake.com/meanarena/UT_2_Q3.html
Typ: total conversion.
Wersja: beta 0.4 zgodna z 1.17
Rozmiar: 10MB.

Częściowa konwersja Unreal Tournament w Quake3. Ta wersja zawiera w sobie trzy mapy z UT oraz niektóre bronie wraz z dźwiękami. Wygląd broni jest oryginalny z q3, ale wystrzał, jego częstotliwość i dźwięki pochodzą z ut. Mimo obiecujących zapowiedzi całkowita konwersja nie jest jednak kontynuowana. Jest to mod na pewno oryginalny i dlatego ciekawy, jednak do poważnej gry się nie nadaje - w końcu grywa się albo w q3 albo w ut...


Weapons Factory Arena
http://www.captured.com/weaponsfactory/quake3/
Typ: class-based.
Wersja: 3.3 zgodna z 1.31
Rozmiar: 140MB.

Do wyboru 9 właściwie standardowych klas (Recon, Engineer, Nurse, etc.), oczywiście każda z unikalnymi właściwościami i 21 broni, z tego cztery standardowe z q3. Sporo własnych map, ale jedyny dostępny tryb to klasyczny ctf. Oprócz tego na jednej mapie można zagrać Command Point, odmianę Domination. Nie ma własnych modeli, jedynie skiny. Mimo, że mod ten waży dość sporo (głównie przez mapy), nie wprowadza właściwie nic nowego, ale być może dzięki temu grywalność jest lepsza. UI pochodzi z Team Areny.


Western Q3
http://westernq3.planet-multiplayer.de
Typ: total conversion.
Wersja: beta 1.2 zgodna z 1.31
Rozmiar: 48MB.

Jak nazwa wskazuje akcja na mapach modu rozgrywa się na Dzikim Zachodzie. W ślad za tym idą właściwe temu klimatowi modele i bronie. Głównie są to colty, rewolwery i shotguny, które trzeba przeładowywać oraz dynamit podpalany zapalniczką typu zippo. Można grać w każdym z trybów q3. Pomysł dość oryginalny, ale grywalność jak to bywa przy tc dyskusyjna.


Mody A-H     Mody I-Q     Mody R-Z    






Tekst, PHP, HTML: (c) 2000-2003 Rozz
Grafika: (c) 2002 Master
Wszystkie prawa zastrzeżone. Żadna część tej strony nie może być kopiowana
w całości lub w częściach i publikowana elektronicznie bez zgody autorów.
 
Dodaj do Ulubionych

NAWIGATOR

    # Mody R-Z

POLECAMY

* Kurs OSP - tajniki osp dla początkujących i zaawansowanych!
* Konsola Q3 - 40% komend quake3 z krótkim opisem - dla każdego!
* Serwery Q3 - zawsze aktualny spis najlepszych polskich serwerów!

W CO SIĘ GRA

  1v1
- pro-q3dm6
- ztn3tourney1
- pro-q3tourney4
- q3tourney2
  tdm
- pro-q3dm6
- ospdm6
- ospdm5
- q3dm14tmp
- cpm4
- q3dm7tmp
- q3dm12tmp
- poq3dm5