* rvg.prv.pl * |
Mody - wstęp
Ze względu na bardzo szybkie publiczne udostępnienie kodu źródłowego gry pojawiła się natychmiast ogromna ilość modyfikacji. Cele tworzenia modów są zróżnicowane. Niektóre są pisane dla satysfakcji autora, niektóre dla usprawnienia gry, niektóre dla wprowadzenia nowych elementów, niektóre zwane total conversions niemal tworzą całkiem nową grę. Najpopularniejszym modem W Polsce przez pierwszy rok historii q3 był Challenge ProMode , dlatego poświęcam jemu oraz CPMA osobny rozdział. Mimo olbrzymiej ich ilości tylko kilka jest grywanych chętnie i często, nawet do tego stopnia, że stoją serwery z ustawionym danym modem (osp, cpma, ra3, ut). Jednak Quake3 jest Quake3 i żadna nakładka nie jest w stanie zepchnąć go w cień, chociaż poniekąd udało się to osiągnąć w PM. Poniżej przedstawiam w kolejności alfabetycznej kilkadziesiąt najpopularniejszych modyfikacji. Stanowią one nieraz niezłą odskocznię od właściwego treningu i nierzadko źródło lepszej zabawy od tradycyjnego fragowania. Z powodu braku możliwości technicznych, nie mogę zamieścić plików modów na serwerze, dlatego w każdym przypadku podaję stronę domową i orientacyjny rozmiar. Trzeba też zwrócić uwagę na zgodność modu z odpowiednim Point Releasem - przy każdym modzie podaję z jakim PR jest on zgodny, większość działa z 1.31. Akapit 'wersja' mówi o wersji modu, która była podstawą opisu i która jest aktualna na dzień 28.01.2002. Wszystkie modyfikacje są oprogramowaniem darmowym i nie mogą być wykorzystane dla celów zarobkowych, zgodnie z licencją id Software. Tekst, PHP, HTML: (c) 2000-2003 Rozz Grafika: (c) 2002 Master Wszystkie prawa zastrzeżone. Żadna część tej strony nie może być kopiowana w całości lub w częściach i publikowana elektronicznie bez zgody autorów. |
# Mody - wstęp
|